Zoeken in deze blog

28 december 2022

Eindejaarslijstjes 2022



Ik ben er weer in geslaagd om een aantal titels in lijstjes te zetten die ik van harte kan aanbevelen. Ik heb 24 titels in vier categorieën onderverdeeld, titels op alfabetische volgorde:

ROMANS die zijn blijven hangen
  • A ghost in the throat - Doireann Ní Ghríofa
  • Aleksandra - Lisa Weeda
  • De draaischijf - Tom Lanoye
  • De gelijktijdigheid der dingen - Frouke Arns
  • Kwetsbaar - Tatiana de Rosnay
  • Tijl - Daniel Kehlmann
  • Verzamelde werken - Lisa Sandgren
BEELD- EN AUDIOBOEKEN met een plus
  • Morris. De jongen die de hond vond - Bart Moeyaert en Sebastiaan Van Doninck
  • nIets - Gaea Schoeters en Gerda Dendooven
KORT is sterk en scherp (novellen, kortverhalen)
  • De goede zoon - Rob van Essen
  • Dit soort kleinigheden (Small things like these) - Claire Keegan
  • Jij bent mijn vingers - Nele Baplu
  • Mothering Sunday (Moeders' zondag) - Graham Swift
  • Op jouw bruiloft (The member of the wedding) - Carson McCullers
  • Vaders die rouwen - Carmien Michels
POEZIE is geweldig en cool 
  • Call us what we carry - Amanda Gorman
  • Doe het toch maar - Babs Gons
  • Geef me nu eindelijk wat ik al had - Herman de Coninck
  • Komijnsplitsers - Marieke Lucas Rijneveld
  • Libretto - Peter Holvoet-Hanssen
  • Tussentaal - Esohe Weyden
NON FICTIE en een KALENDER van betekenis
  • Between the world and me - Ta-Nehisi Coates
  • Het warmtefort - Marieke Lucas Rijneveld
  • Gutmensch Scheurkalender - Gemaakt door Linda Polman, Saskia Kunst en Saskia Pfaeltzer, uitgeverij Jurgen Maas
--- Je reactie wordt pas zichtbaar nadat ik ze heb goedgekeurd. Your reaction will become visible after I will have approved it. Votre réaction devient visible après que je l'aurai approuvée.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire blogs