Zoeken in deze blog

31 december 2023

Eindejaarslijstjes 2023




Net zoals vorig jaar lijstte ik een aantal leestips op in allerlei genres. Achttien van de 59 boektitels heb ik uitgekozen. Lees ook mijn maandoverzichten voor korte besprekingen. 

Kort

  1. Walk the blue fields – Claire Keegan (Engels gelezen)
  2. Antarctica – Claire Keegan (Engels gelezen)
  3. Foster - Claire Keegan (Engels gelezen)
  4. On Connection – Kae Tempest (Engels gelezen)
  5. Mijn lieve jongen – Nele Baplu


Poëzie

  1. Dat alles over liefde gaat – Bart Moeyaert (samengesteld door Esther Naomi Perquin)
  2. Doen en laten – Judith Herzberg
  3. De ziel moet altijd op een kier – Emily Dickinson (tweetalige bundel)
  4. Het nodige breken – Sara Eelen


Romans

  1. Schemerleven – Jaap Robben
  2. Half leven – Aya Sabi
  3. Norwegian Wood – Haruki Murakami
  4. Les années – Annie Ernaux (Frans gelezen)
  5. Shy – Max Porter (Engels gelezen)
  6. De afgronden – Pilar Quintana


Kinderboeken en (heerlijke) hoorspelen

  1. Wat je moet doen als je over een nijlpaard struikelt – Edward van de Vendel & Martijn van der Linden
  2. De Bremer Stadsmuzikanten – Het geluidshuis
  3. Sunjata – Pieter Embrechts & Sabien Clement 


--- Je reactie wordt pas zichtbaar nadat ik ze heb goedgekeurd. Your reaction will become visible after I will have approved it. Votre réaction devient visible après que je l'aurai approuvée.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire blogs